INFORMACE PRO PRODEJCE: 

History Expo: Šermířská burza Praha 2025

Děkujeme za váš zájem o účast na největší veletržní akci pro historický šerm, LARP a fantasy v České republice!

ZÁKLADNÍ INFORMACE O AKCI:

KDY: neděle 9.11.2025
KDE: Výstaviště Praha Holešovice, Křižíkův pavilon E

ČASOVÝ HARMONOGRAM AKCE:

Příjezd prodejců: 06:00-08:00*
Příprava stánků: do 09:00

Oficiální zahájení: 9:00

Akce pro veřejnost: 9:30** – 16:00

Úklid stánků, odjezd: do 18:00

*Prosíme, abyste vzhledem k organizaci akce dorazili nejpozději v 8:00. Pozdější příjezdy stánkařů nejsou možné.

**Vyhrazujeme si právo akci pro veřejnost zahájit již v 9:00. Prosíme vás, abyste do této doby měli stánky nachystané a uzpůsobili tomu čas příjezdu.

HistoryExpo_logo_nejvetsi_veletrzni_akce_v_CR_Vse_pro_historicky_serm_LARP-Fantasy
Mapa history expo

PODMÍNKY ÚČASTI:

Pronájem plochy

Účast na akci jako prodejce je možná formou pronájmu prázdné plochy v metrech čtverečních. Cena je 200 Kč/m². Konkrétní rozměry své plochy si určujete sami, přičemž minimální plocha je 2×2 metry (4 m²), tedy 800 Kč. Objednaná plocha zahrnuje prostor pro celý váš stánek včetně zázemí – mimo tuto plochu se budou nacházet koridory, sousední stánky a bezpečnostní zóny. 
Každému stánku bude vymezen prostor s půlmetrovou mezerou po obou stranách a za zády, aby měl každý prodejce dostatek prostoru pro manipulaci i pohodlí. Prodejní strana stánku bude směřovat dopředu směrem k návštěvníkům.

Rozměry a omezení

Vaše prodejní plocha bude jasně vyznačena na podlaze. Není dovoleno jakkoliv přesahovat mimo vyhrazený prostor – ať už zbožím, nábytkem, konstrukcemi či osobami. Doporučujeme proto předem dobře zvážit, kolik místa skutečně potřebujete.
Vzhledem k rozměrům haly nelze požadovat ani garantovat umístění u zdi či v rohu – většina prodejců bude situována „v prostoru“, bez okolních stěn.
Konečné rozmístění stánků určuje výhradně organizátor s ohledem na technické a bezpečnostní možnosti prostoru.

Vybavení a výstavba

Prostor můžete využít zcela dle svých potřeb: vlastní stánek, skládací stoly, věšáky, stojany apod.

Ve velmi omezeném množství nabízíme externí pronájem vybavení:

  • Stůl 80×80 cm = 200 Kč / ks
  • Židle = 150 Kč / ks

Tuto službu lze využít pouze na základě předchozí dohody, dostupnost negarantujeme.

Počet osob a vstup

Počet osob na stánku je omezen a závisí na velikosti pronajaté plochy. Pásku pro prodejce získají tyto počty osob:

  • 4 m² = 2 osoby
  • 6–10 m² = 3 osoby
  • 12-16 m² = 4 osoby
  • 18 m²+ = 5 osob (případně dle domluvy)

Děti se do tohoto počtu nezapočítávají. Každá další dospělá osoba si musí zakoupit prodejní pásku v ceně běžného vstupného.

Zákaz „zkoušení“ nebo „vyzvedávání zboží“ před otevřením akce pro veřejnost. Vstup návštěvníků je možný až po oficiálním zahájení. 

Platby

Na základě vaší registrace vám bude vystavena faktura k úhradě poplatku za pronájem prodejní plochy. Fakturu zašleme na váš email uvedený při registraci prodejce.
Účast na akci je považována za závazně potvrzenou až po připsání platby na náš účet.
Upozorňujeme, že poplatek za účast je nevratný.

Pravidla a bezpečnost

Z důvodu bezpečnosti je zakázáno:

  • brát na akci zvířata (výjimkou jsou pouze asistenční zvířata)
  • kouřit v prostorách haly
  • rozdělávat oheň
  • vařit či smažit jakýmkoli způsobem
  • vstupovat do prostor pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek
  • k dispozici pro prodejce nejsou žádné elektrické zásuvky
  • na akci bude přítomen zdravotník
  • na akci bude přítomen hasičský dozor

Příjezd na akci a vykládka zboží

Příjezd prodejců je možný v den akce mezi 06:00 a 08:00. V tomto čase budou otevřeny vchody do pavilonu pro nošení zboží. Je možné dojet autem až k pavilonu, vyložit si věci a nanosit je na svou prodejní plochu.
Vjezd přímo do pavilonu není možný. V 08:00 se vstupy pro nošení zboží uzavřou.

Parkování

 

V případě dotazů se neváhejte obrátit na email: produkce@historyexpo.cz

Po vyložení zboží je povinností každého prodejce automobil přeparkovat mimo areál Výstaviště – jeho ponechání v areálu je kontrolováno a hrozí vysoká pokuta.
Doporučujeme využít parkoviště u Fortuna Areny (dříve Tipsport) – 5 minut pěšky, cena 240 Kč/den nebo 40 Kč/hod. Parkoviště má dostatečnou kapacitu, organizátor parkování nijak nezajišťuje
Platí se přímo na parkovišti hotově/kartou.

Vykládka a prostředí

Na místě nezajišťujeme vozíky ani výpomoc s nošením zboží. Před pavilonem je povrch z dlažebních kostek, uvnitř hladká betonová podlaha – doporučujeme si přivézt vlastní přepravní prostředky.
Připravte se na nutnost nošení zboží do prostoru ručně nebo na vlastních vozících.

Ve vstupní chodbě pavilonu jsou umístěny toalety v dostatečné kapacity.

Registrace prodejců na místě

Po příjezdu se každý prodejce musí zaregistrovat u registračního místa, které bude zřízeno přímo u vchodu do pavilonu.
Každý registrovaný dostane označovací pásku, kterou je povinen mít po celou dobu akce na ruce.
Bez pásky nebude nikdo do haly vpuštěn – u vchodů bude zajištěna kontrola.

Stravování a občerstvení

Přímo v pavilonu nebude k dispozici prodej žádného občerstvení.  

Stánek se základním občerstvením bude umístěn venku u vstupu do pavilonu – voda, limonáda, pivo, káva, nealko, polévka, párek v rohlíku, maso na grilu atp.

Občerstvení zajišťuje jeden z našich prodejců ve stylu „jako na bitvě“.

Alternativně je možné využít blízká bistra v docházkové vzdálenosti cca 5 minut:

  • Bistro NO.2 – nabízí např. hranolky, tortilly, kávu, sladké i slané drobnosti.

  • Bistro Artyčok – možnost pizzy, těstovin, salátů a dalšího sortimentu.

Prodejci si mohou jídlo a pití přinést také vlastní. Vnášení vlastního jídla a nápojů do pavilonu je povoleno.

Vaření, smažení a rozdělávání ohně je v pavilonu přísně zakázáno.

Prodejci mohou krátkodobě opustit svůj stánek za účelem občerstvení a po návratu budou vpuštěni do pavilonu zpět na základě pásky na ruce. Upozorňujeme, že pořadatel nenese odpovědnost za zboží ponechané bez dozoru.