POKYNY PRO PRODEJCE:
History Expo: Šermířská burza Praha 2025
Děkujeme za váš zájem o účast na největší veletržní akci pro historický šerm, LARP a fantasy v České republice!
ZÁKLADNÍ INFORMACE O AKCI:
KDY: neděle 9.11.2025
KDE: Výstaviště Praha Holešovice, Křižíkův pavilon E
ČASOVÝ HARMONOGRAM AKCE:
Příjezd prodejců: 06:00-08:00*
Příprava stánků: do 09:00
Oficiální zahájení: 9:00
Akce pro veřejnost: 9:30** – 16:00
Úklid stánků, odjezd: do 18:00
*Prosíme, abyste vzhledem k organizaci akce dorazili nejpozději v 8:00. Pozdější příjezdy stánkařů nejsou možné.
**Vyhrazujeme si právo akci pro veřejnost zahájit již v 9:00. Prosíme vás, abyste do této doby měli stánky nachystané a uzpůsobili tomu čas příjezdu.
KOSTÝMOVÁ POVINNOST:
POKUD JE TO JEN TROCHU MOŽNÉ, PROSÍME VÁS, ABYSTE NA PRODEJNÍ ČÁST AKCE BYLI OBLEČENI V HISTORICKÝCH / FANTASY / LARP KOSTÝMECH.
RÁDI BYCHOM TÍMTO UMOCNILI JEDINEČNOU ATMOSFÉRU A VÝJIMEČNOST CELÉ AKCE. DĚKUJEME!
VELKÁ MAPA JE NA KONCI STRÁNKY
PRŮBĚH AKCE A PODMÍNKY:
Příjezd na akci
Příjezd prodejců a vnášení zboží do pavilonu je možné v den akce mezi 06:00 a 08:00. V tomto čase budou otevřeny dva vchody do pavilonu. Je možné dojet autem až k pavilonu, vyložit si věci a nanosit je na svou prodejní plochu.
Vjezd přímo do pavilonu není možný.
V 08:00 se vstupy pro nošení zboží uzavřou.
Příjezd je ulicí Za Elektrárnou. Projedete kolem hotelu Expo až dorazíte k závoře (viz mapa dole) u plaveckého bazénu. Vezmete si kartičku a pokračujete vozem dále k vrátnici. Zde nahlašte účast na History Expo. Dostanete povolenku k vjezdu – je třeba ji vyplnit.
Vjíždíte do areálu Výstavište – dejte se vlevo, zaparkujte u Křižíkova pavilonu E a vyhledejte registrační místo.
Registrace prodejců na místě
Po příjezdu se každý prodejce musí zaregistrovat u registračního místa, která budou zřízena u obou vchodů do pavilonu (viz mapa dole).
Každý registrovaný dostane označovací pásku, kterou je povinen mít po celou dobu akce na ruce.
Bez pásky nebude nikdo do haly vpuštěn – u vchodů bude zajištěna kontrola.
UMÍSTĚNÍ VAŠEHO PRODEJNÍHO MÍSTA SE DOZVÍTE U REGISTRACE V DEN AKCE.
Počet osob a vstup
Počet osob na stánku je omezen a závisí na velikosti pronajaté plochy. Pásku pro prodejce získají tyto počty osob:
- 4 m² = 2 osoby
- 6–10 m² = 3 osoby
- 12-16 m² = 4 osoby
- 18 m²+ = 5 osob (případně dle domluvy)
Děti se do tohoto počtu nezapočítávají. Každá další dospělá osoba si musí zakoupit prodejní pásku v ceně běžného vstupného.
Zákaz „zkoušení“ nebo „vyzvedávání zboží“ před otevřením akce pro veřejnost. Vstup návštěvníků je možný až po oficiálním zahájení.
Vykládka a prostředí
Na místě nezajišťujeme vozíky ani výpomoc s nošením zboží. Před pavilonem je povrch z dlažebních kostek, uvnitř hladká betonová podlaha – doporučujeme si přivézt vlastní přepravní prostředky.
Připravte se na nutnost nošení zboží do prostoru ručně nebo na vlastních vozících.
Ve vstupní chodbě pavilonu jsou umístěny toalety dostatečné kapacity (pánské/dámské/invalidé).
Organizace plochy
Účast na akci jako prodejce je možná formou pronájmu prázdné plochy v metrech čtverečních. Objednaná plocha zahrnuje prostor pro celý váš stánek včetně zázemí – mimo tuto plochu se budou nacházet koridory, sousední stánky a bezpečnostní zóny.
Každému stánku bude vymezen prostor s půlmetrovou mezerou po obou stranách a za zády, aby měl každý prodejce dostatek prostoru pro manipulaci i pohodlí. Prodejní strana stánku bude směřovat dopředu směrem k návštěvníkům.
Rozměry a omezení
Vaše prodejní plocha bude jasně vyznačena na podlaze. Není dovoleno jakkoliv přesahovat mimo vyhrazený prostor – ať už zbožím, nábytkem, konstrukcemi či osobami.
Vzhledem k rozměrům haly nelze požadovat ani garantovat umístění u zdi či v rohu – většina prodejců bude situována „v prostoru“, bez okolních stěn.
Konečné rozmístění stánků určuje výhradně organizátor s ohledem na technické a bezpečnostní možnosti prostoru.
Vybavení a výstavba
Prostor můžete využít zcela dle svých potřeb: vlastní stánek, skládací stoly, věšáky, stojany apod.
Pokud jste si u nás objednali pronájem stolů 80x80cm nebo židlí, budou nachystány na vašem místě.
Parkování
V případě dotazů se neváhejte obrátit na: produkce@historyexpo.cz nebo +420 724 587 490
Po vyložení zboží je povinností každého prodejce automobil přeparkovat mimo areál Výstaviště – jeho ponechání v areálu je kontrolováno a hrozí vysoká pokuta.
Doporučujeme využít parkoviště u Fortuna Areny (dříve Tipsport) – 5 minut pěšky, cena 240 Kč/den nebo 40 Kč/hod. Parkoviště má dostatečnou kapacitu, organizátor parkování nijak nezajišťuje.
Platí se přímo na parkovišti hotově/kartou.
Následně projděte brankou z parkoviště a dejte se doprava. Do pavilonu je to cca 5 minut pěšky.
Stravování a občerstvení
Přímo v pavilonu nebude k dispozici prodej žádného občerstvení.
Stánek se základním občerstvením bude umístěn venku u vstupu do pavilonu – k zakoupení bude snídaně: vajíčka, klobása atp. Dále pak budou k dispozici burgery, hranolky aj. Jako nápoje lze zakoupit: pivo, káva, nealko, atp.
Alternativně je možné využít blízká bistra v docházkové vzdálenosti cca 5 minut:
Bistro NO.2 – nabízí např. hranolky, tortilly, kávu, sladké i slané drobnosti.
Bistro Artyčok – možnost pizzy, těstovin, salátů a dalšího sortimentu.
Prodejci si mohou jídlo a pití přinést také vlastní. Vnášení vlastního jídla a nápojů do pavilonu je povoleno.
Vaření, smažení a rozdělávání ohně je v pavilonu přísně zakázáno.
Prodejci mohou krátkodobě opustit svůj stánek za účelem občerstvení a po návratu budou vpuštěni do pavilonu zpět na základě pásky na ruce. Upozorňujeme, že pořadatel nenese odpovědnost za zboží ponechané bez dozoru.
Pravidla a bezpečnost
Z důvodu bezpečnosti je zakázáno:
- brát na akci zvířata (výjimkou jsou pouze asistenční zvířata)
- kouřit v prostorách haly
- rozdělávat oheň
- vařit či smažit jakýmkoli způsobem
- vstupovat do prostor pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek
- k dispozici pro prodejce nejsou žádné elektrické zásuvky
- na akci bude přítomen zdravotník
- na akci bude přítomen hasičský dozor
Kostýmová povinnost
POKUD JE TO JEN TROCHU MOŽNÉ, PROSÍME VÁS, ABYSTE NA PRODEJNÍ ČÁST AKCE BYLI OBLEČENI V HISTORICKÝCH / FANTASY / LARP KOSTÝMECH.
PŘESTOŽE SE NEJEDNÁ O POVINNOST, RÁDI BYCHOM TÍMTO UMOCNILI JEDINEČNOU ATMOSFÉRU A VÝJIMEČNOST CELÉ AKCE. DĚKUJEME!
Ještě jednou mnohokrát děkujeme za vaši podporu a těšíme se na setkání!
Mapa areálu + pokyny k příjezdu
